Осврт форумаша

Osvrt forumaša: FMP sezona 2015/16 (1. deo)

Naš razvojni tim sutra igra majstoricu za prolaz u ABA ligu protiv Mega Leksa. Utakmicu koja ima veliki značaj i koja će više značiti trojcu koji pretenduje na mjesto u prvom timu, od čitavog rekreativnog KLS-a koji su odigrali u prvom dijelu sezone.
Bez obzira na ishod, došlo mi je da napišem par stavki koje me kopkaju, a odnose se na rad tog dijela našeg sistema.

Prva stavka – pljuvačina bez argumenata
Za jednog klasicnog Deliju, postoje tri najbitnije stvari kojima iskazuje svoje veliko košarkasko znanje – 1.pljuvanje Radonje, 2. pljuvanje Simona i Lazića i 3. pljuvanje Filipa Čovića.
Prve dvije stavke smo prešli uzduž i poprijeko, pa da vidimo šta ćemo sa trećom. Filip Čović je najbolji igrac KLS-a ili, bolje rečeno, igrač ABA i Evrokup kalibra, koji igra u FMP-u zato što se preziva kako se preziva. Filip Čović nije ni glup, ni lud, ni nadmen, ni netalentovan, ni neposlušan kako se misli. Filip je momak ne mjestu, sportista i čovjek koji trpi neviđeni pritisak i čija je igra uvijek bila pod lupom. Što se tiče košarkaskih kvaliteta, dobar je pik igrač, dobar šuter, ima osjećaj za asistencije, ima brz prvi korak…kompletan je napadač. Što se tiče nedostataka, limitiran je visinom i atleticizmom, igra zbog toga lošiju odbranu, ali ne zbog manjka želje, nego zbog fizičkih nedostataka. Ove sezone je sazreo i pravi je vođa ove mlade ekipe.
Najbolji je asistent lige i nerijetko ide na preko 10 asistencija po utakmici.
Na petom je mjestu u svojoj ekipi po broju pokušaja za dva. Od njega više napada troše Lazarević, Apić, Tejić i Dobrić. Za tri poena je na drugom mjestu (više šuta Dobrić), a po procentu Čović je najbolji šuter ekipe (doduše neznatno u odnosu na Dobrića). Takođe je najviše fauliran igrač u ligi što pokazuje koliki pritisak trpi od protivnika.
Dakle ove sezone Filip Čović je pravi vođa ove mlade ekipe gdje razigrava svoje saigrače, ali i povuče kada je najteže. To rade vođe i to je sasvim ok.
Druga stavka – disciplina ili puštanje divljanja mladih igrača?
Jedni su za to da se igra na rezultat, drugi su da se pusti talentima da uzimaju šuteve ala “Vanja Marinković” i mislim da se nikad oko ovog nećemo 100% složiti.
Mladi igrači trebaju prostor i manji pritisak. Trebaju uzimati šuteve ine trebaju da imaju strah. Trebaju nekad i imati kredit za glupost itd itd. Ali sa druge strane, mladi igrači ne trebaju divljati, ne trebaju privatizovati tim, trebaju se učiti poštovati loptu, a i ispunjavati svoje obaveze. I šta onda uraditi? Da li zategnuti igrače do granica pucanja ili im davati da se ispucavaju kao nenormalni? Istina je negdje između. Mladi igrač mora imati slobodu šuta, ali mora i poštovati loptu i posjed. Pa tako jedan Dobrić mora imati slobodu da opali za tri, kad god on smatra da treba, a sa druge strane ga treba naučiti da poštuje posjed. To je prvi plus ovog FMP-a. Igrači igraju ozbiljnu košarku, ali sa druge strane svi imaju slobodu (naravno mislim na ove koji trebaju, jer ne zanima me, iskreno, hoće li Bursać imati slobodu ili ne, ili Ilija Đoković, bar ne za ovu sezonu). Marko Tejić smije šutnuti preko ruke, ali poslije toga mora da ide krvavo na skok, ili da u sledećem napadu bude agresivniji prema košu (pokazao je zavidnu agresivnost u poslednja dva meča, a samo se to traži od njega). Lazarević smije da šutne kad god želi, ali mora da kidiše u odbrani, čuva sve pozicije itd itd. To je neki put. Možeš da probaš, ali moraš pristupom pokazati da zaslužuješ. Takav pristup je jedan od razloga i dobrih rezultata.

Treća stavka – rezultat ili garantovana minutaža?
Takođe vrlo složena tematika. Da bi stvorio dobrog igrača, moraš mu dati da igra. Ali da bi ta igra imala smisla, ona mora biti na visokom nivou. Jedna utakmica gdje Dobrić zabije 30 poena za 35 minuta protiv Crnokose, nema ni približno isti značaj za njegov razvoj kako kada zabije 10 poena Partizanu za 15 minuta. I šta onda uraditi? Dati Radanovu sljedeće sezone da igra garantovanih 30+ minuta u KLS, ili dati mu manje minuta, iako je veliki talenat, a na drugoj strani ostvariti plasman u plej of i opet igrati protiv Zvezde, Partizana i boriti se sa Megom za ABA-u? Moje mišljenje je da je rješenje jednostavno – dati mu onoliko koliko ZASLUŽI. Nekad će igrati 35, nekad 15, ali ćeš igrati onoliko koliko zaslužuješ. Naučiće poštovati ekipu i posjed. Naučiće igrati na rezultat, a opet će imati prostora za igru. I na kraju, najbitnije, odigraće 10 utakmica po 20 minuta protiv ABA klubova, koji će mu značiti više od 50 utakmica u KLS sa minutažom od 35+, gdje će se nadigravati protiv amatera. E sad, da bi došao na taj nivo da igra protiv ABA ekipa, treba da ima jak tim oko sebe, i ovo što je FMP napravio je upravo tim kakav treba da bude na raspolaganju jednom mladom igraču. To je drugi plus FMP-a. FMP je ekipa sa jednim iskusnim plejom koji donosi kvalitet i stabilnost, i garantuje borbu za visok plasman, plus 11 mladih igrača koji imaju slobodu u igri, ali takođe i svoje zadatke. Savršena koncepcija tima koja pruža mladom igraču mogućnost da gori, ali ga čuva da ne sagori. Omogućava da se igra košarke, ali i da se ne zaigra previše. Omogućava Dobriću, Davidovcu, Lazareviću da budu vođe, ali da sav teret ne spadne njima na leđa. Po meni savršen koncept tima, i nadam se da ćemo ga koristiti i u budućnosti.
Četvrta stavka – spremnost igrača koji su igrali za FMP da odmah ponesu dio tereta u Zvezdi
Smatram, iz gore navedenog, da će igrači koji dođu iz FMP-a odmah moći da doprinesu Zvezdi, upravo iz razloga jer nisu došli iz ekipe koja je bila koncepirana da se oni igraju košarke, nego je to bio tim gdje su imali svoje obaveze i nosili određen teret. Navešćemo primjer Gudure koji ima m***, ali nismo ga morali čekati da smiri mušice, nego je odmah dao ozbiljan doprinos. Ne kažem da će i Dobrić dati kao Gudura, ali će odmah na početku biti ozbiljan igrač, to sam siguran. To je treći plus FMP-a.

Peta stavka – dovođenje mladih reprezentativaca u FMP
Svi mi znamo da biti mladi reprezentativac ne znači imati dobru seniorsku karijeru, ali takođe smo svjesni da naše mlađe kategorije ne mogu svake godine izbaciti po 5-6 igrača koji su kalibar da igraju seniorsku košarku, iznad KLS nivoa. Posao koji radi Čović sa skupljanjem većine reprezentativaca u razvojnom timu, četvrti je plus FMP-a koji nam obezbjeđuje da iz kvantiteta izdvojimo kvalitet, i damo šansu tim momcima da se bore za Zvezdin dres, a pri tome sprečavamo vječitog rivala da regrutuje potencijalne late bloomere i tako ojača svoj sastav. Koliko god to bilo možda i nevažno, kad se trenutno pogleda na duže staze, to je možda i krucijalno u toj vječitoj borbi za prevlast u državi i regionu.
Dosadio sam vjerovatno :) , sutra ću o minusima, nemam više snage :ziveli: